Κανόνες ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο
- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2016 13:57
ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΡΘΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
- Κανένας μαθητής κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχει πρόσβαση σε κοινωνικά δίκτυα. Η πολιτική αυτή αναφέρεται ρητά από αρκετά δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook και το MSN
- Κανένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να προτρέπει τους μαθητές στη δημιουργία προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα, πλην του ΠΣΔ, ειδικά όταν οι μαθητές αυτοί είναι μικρότεροι των 13 ετών. Τέτοια συμπεριφορά είναι απολύτως παράτυπη και αντισυμβατική, καθώς προωθεί τα παιδιά στη δήλωση ψευδών στοιχείων για τη δημιουργία προφίλ και στην αποδοχή όρων που δεν έχουν γίνει κατανοητοί ή δεν έχουν ποτέ διαβαστεί
- Καθώς τα παιδιά και οι έφηβοι τείνουν να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το διαδίκτυο μέσω ασύρματων κινητών συσκευών, πρέπει τα σχολεία να εφαρμόζουν τη σχετική απόφαση περί χρήσης κινητών τηλεφώνων
Είναι σκόπιμο να ενημερώσετε τους μαθητές ότι ακόμη και εντός του ΠΣΔ πρέπει να τηρούν τους βασικούς κανόνες ασφαλούς και ορθής χρήσης του Διαδικτύου, όπως:
- Να αποφεύγουν να αναρτούν στοιχεία που αφορούν σε προσωπικά δεδομένα τους (φωτογραφίες, διευθύνσεις, τηλέφωνα, κ.ά.)
- Να αποφεύγουν να συνομιλούν με αγνώστους και να απορρίπτουν αιτήματα φιλίας από αγνώστους (ακόμη και αν αυτοί είναι μαθητές)
- Να αποφεύγουν να δημοσιεύουν οποιοδήποτε περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να είναι δυσφημιστικό ή προσβλητικό για τους μαθητές, τους διδάσκοντες και τα λοιπά μέλη του σχολείου. Να τηρούν και να συμμορφώνονται με τους κανόνες «καλής συμπεριφοράς» και να αποφεύγουν τα επιθετικά, υβριστικά, συκοφαντικά ή ρατσιστικά σχόλια
- Να αποφεύγεται η ύπαρξη ή η ανταλλαγή υλικού που ωθεί σε πράξεις παράνομες ή απρεπείς για το χώρο του σχολείου. Αυτό περιλαμβάνει, αλλά δεν περιορίζεται, σε υλικό σχετικό με: ναρκωτικά, μίσος, βία, πορνογραφία, διακρίσεις φυλετικές ή άλλου τύπου, τυχερά παιχνίδια, εκφοβισμός, παραβιάσεις των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και διαρροής προσωπικών δεδομένων, κλπ.
- Να αποφεύγεται η χρήση των δικτύων για λόγους άσχετους με την εκπαιδευτική διαδικασία στη διάρκεια των μαθημάτων, καθώς η ενασχόληση είναι συνήθως εξαιρετικά χρονοβόρος και παραπλανητική.
- Να αποφεύγουν να κάνουν αναφορές σε μέλη του προσωπικού, σε μαθητές και γονείς, καθώς και σε γεγονότα και δραστηριότητες του σχολείου χωρίς έγκριση από το σχολείο
Γενικά χαρακτηριστικά λογαριασμών
- Ιστορικό (Archive) Μηνυμάτων: Τα μηνύματα που ανταλλάσσονται από το λογαριασμό του μαθητή (είτε στέλνονται είτε λαμβάνονται) αποθηκεύονται μόνιμα σε κατάλληλους φακέλους του γραμματοκιβωτίου (mailbox) του μαθητή. Το ιστορικό των μηνυμάτων είναι μόνο για ανάγνωση από τον μαθητή και δεν είναι δυνατή η διαγραφή του.
- Για την αντιμετώπιση προβλημάτων στους λογαριασμούς (π.χ. για την αρχικοποίηση κωδικού), οι μαθητές απευθύνονται στον εκπαιδευτικό που έχει οριστεί από τον Διευθυντή του σχολείου ως διαχειριστής, ο οποίος θα έχει στη διάθεσή του τα κατάλληλα τεχνικά μέσα από το δικτυακό τόπο https://register.sch.gr/studentsadmin/
- Τα στοιχεία του ?αθητή, για την πρόσβαση στην υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρο?είου στο Πανελλήνιο Σχολικό ?ίκτυο (ΠΣ?) αφορούν το συγκεκρι?ένο ?αθητή και ο λογαριασ?ός ηλεκτρονικού ταχυδρο?είου χρησι?οποιείται αποκλειστικά και ?όνο από τον ίδιο.
- ?εν επιτρέπεται η γνωστοποίηση των στοιχείων αυτών, σε άλλο πρόσωπο εκτός από τον κηδε?όνα του ?αθητή.
- Τα στοιχεία γνωστοποιούνται στον κηδε?όνα, ?όνο για τον έλεγχο των ?ηνυ?άτων που έχει ανταλλάξει ο ?αθητής,κατόπιν αίτησής του προς το σχολείο.
- Ο κηδε?όνας ?πορεί να ελέγξει τα παραπάνω ?ηνύ?ατα, ?έσω του φακέλου Ιστορικό, αφού πρώτα συνδεθεί ?ε τα στοιχεία που θα του γνωστοποιηθούν.
- Ο κηδε?όνας, δεν επιτρέπεται να χρησι?οποιήσει το ?αθητικό λογαριασ?ό, για την αποστολή ή λήψη ?ηνυ?άτων που αφορούν τον ίδιο.
- Το ΠΣ? δικαιούται, ?ε οποιοδήποτε τρόπο υποπέσει στην αντίληψη του ότι συ?βαίνει το παραπάνω, να αρνηθεί την παροχή της Υπηρεσίας και να διαγράψει το ?ήνυ?α από την Υπηρεσία, ολικά ή ?ερικά. Στην περίπτωση αυτή ο χρήστης ή οποιοσδήποτε τρίτος δεν ?πορεί να εγείρει οποιαδήποτε απαίτηση ή αξίωση εναντίον του ΠΣ? ή να απαιτήσει καταβολή οποιασδήποτε αποζη?ίωσης για τυχόν ζη?ία υπέστη από το πιο πάνω.