Επίλυση τεχνικών προβλημάτων Webex

Προτάσεις για την επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την τηλεκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας Webex

 

Σύνδεσμοι ψηφιακών αιθουσών εκπαιδευτικών

Όλοι οι σύνδεσμοι των ψηφιακών αιθουσών των εκπαιδευτικών του σχολείου μας έχουν αποσταλεί με ανακοίνωση ή μήνυμα μέσω της ηλεκτρονικής τάξης eclass.sch.gr. Παρόλα αυτά παρατηρούνται πολλές καθυστερήσεις στην έναρξη του μαθήματος γιατί οι μαθητές/τριες αναζητούν τους συνδέσμους τελευταία στιγμή. Θα πρέπει όλοι οι μαθητές/τριες να αντιγράψουν τους συνδέσμους σε ένα αρχείο word-αν μπαίνουν από  υπολογιστή ή στις Σημειώσεις-αν μπαίνουν από κινητό και ταυτόχρονα να τους έχουν γραμμένους και σε ένα τετράδιο. Έτσι πατώντας πάνω στον σύνδεσμο είτε στο word είτε στις Σημειώσεις θα μπαίνουν κατευθείαν στην ψηφιακή αίθουσα μέσα από την εφαρμογή του Webex. Όλοι οι σύνδεσμοι ξεκινούν https://minedu-secondary2.webex.com/meet/............ και ακολουθεί το όνομα χρήστη του εκπαιδευτικού. 

Υπενθυμίζεται ότι: Δεν επιτρέπεται να διακινούνται οι σύνδεσμοι των εκπαιδευτικών μέσω κοινωνικών δικτύων.

 

Προβλήματα ήχου κατά τη σύνδεση στο Webex 

Μετά από τρεις εβδομάδες εκπαιδευτικών τηλεδιασκέψεων, συνεχίζουν να παρατηρούνται προβλήματα ήχου κατά την τηλεκπαίδευση, γεγονός που δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία και περιορίζει τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σ αυτή. 

Έχει παρατηρηθεί ότι η πλειονότητα των προβλημάτων είναι απλά θέμα ρυθμίσεων. Έτσι παραθέτουμε στη συνέχεια ένα πολύ επεξηγηματικό βίντεο από την ομάδα υποστήριξης της Δ´ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, προκειμένου όλοι οι μαθητές/τριες να θέσουν στους υπολογιστές τους τις κατάλληλες ρυθμίσεις ώστε να μπορούν να μιλούν κατά την τηλεκπαίδευση. 

https://3lyk-p-falir.att.sch.gr/images/3ogelpf/2019-2020/webex/webex_sound_problems.mp4

(Πηγή: Forum Εξαε 4ου ΠΕΚΕΣ, Παπακωνσταντίνου Απόστολος,  http://dide-d-ath.att.sch.gr/keplinet/forumd/showthread.php?tid=141&pid=160#pid160)

Προβλήματα ήχου, που αφορούν το hardware του υπολογιστή και απαιτούν χρήση εξωτερικού μικροφώνου, θα αντιμετωπιστούν με παροχή μικροφώνου από το σχολείο, προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. 

Κατά τη σύνδεση με κινητό ή tablet, δεν δικαιολογούνται προβλήματα ήχου, εκτός αν έχετε αρνηθεί κατά την εγκατάσταση της εφαρμογής την πρόσβαση στο μικρόφωνο. Σ' αυτή την περίπτωση, προτείνεται να απεγκαταστήσετε την εφαρμογή και να την επανεγκαταστήσετε πατώντας αποδοχή/accept για την πρόσβαση της εφαρμογής στο ηχοσύστημα του τηλεφώνου/tablet. Για βελτίωση της ποιότητας του ήχου, προτείνεται η χρήση των handsfree ακουστικών του τηλεφώνου. 

 

Προβλήματα σύνδεσης στο Webex 

Κάποιες φορές αντιμετωπίζουμε αργή ή πλήρη αδυναμία εκκίνησης του meeting με την ένδειξη "connecting..", διακοπές ήχου κατά το διαμοιρασμό και άλλες δυσλειτουργίες κατά τη χρήση της εφαρμογής "Webex". 

Συνήθως τα προβλήματα αυτά οφείλονται σε πτώση ταχύτητας της γραμμής μας, ή προσωρινή αδυναμία εξυπηρέτησης από τους servers, ή και σε προβλήματα στον υπολογιστή μας

Σε περίπτωση αδύναμης σύνδεσης μέσω υπολογιστή, για να εξομαλύνουμε κατά το δυνατόν την προβληματική κατάσταση, φροντίζουμε τα εξής:

  1. Συνδεόμαστε στο router με καλώδιο ethernet και όχι ασύρματα, ιδιαίτερα αν το σήμα στο σημείο που βρισκόμαστε είναι ασθενές.
  2. Απενεργοποιούμε ή αποσυνδέουμε άλλες συνδεδεμένες στο router συσκευές (κινητά, ΗΥ κλπ.) που εκείνη τη στιγμή μπορεί να κάνουν ενημερώσεις ή συγχρονισμούς, επιβαρύνοντας σημαντικά τη γραμμή μας.
  3. Απενεργοποιούμε προσωρινά τις ενημερώσεις στον υπολογιστή μας (ιδιαίτερα στα windows 10, από τις "Ρυθμίσεις" > "Ενημέρωση & Ασφάλεια" > "Windows Update" μπορούμε να κάνουμε "Παύση ενημερώσεων" για 7 ή 14 ημέρες κλπ. και κάποια άλλη στιγμή που δεν εργαζόμαστε: "check for updates" ώστε να ενημερωθεί το σύστημα).
  4. Αν έχουμε σχετικά αδύναμο επεξεργαστή ή λίγη μνήμη, φροντίζουμε να αποκλείσουμε το άνοιγμα περιττών εφαρμογών κατά την εκκίνηση του υπολογιστή (στα windows 10: δεξί κλικ στη μπάρα εργασίας > "Διαχείριση Εργασιών" > "Εκκίνηση") και να μην χρησιμοποιούμε πολλές από αυτές ταυτόχρονα με τη λειτουργία του webex.

Σε περίπτωση αδύναμης σύνδεσης μέσω κινητού τηλεφώνου, προτείνεται να αποσυνδεθείτε από το WiFi του σπιτιού και να ενεργοποιήσετε  τα δεδομένα για να συνδεθείτε στην εφαρμογή Webex. Η κινητή τηλεφωνία έχει πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες και είναι μηδενικής χρέωσης για τη χρήση του Webex. Πολλές φορές αποδεικνύεται πιο αξιόπιστη επιλογή και από τη σύνδεση με υπολογιστή. 

 

Για αναφορά τυχόν προβλημάτων και τεχνική βοήθεια, μπορείτε να στείλετε μήνυμα στην ηλεκτρονική τάξη της κας Χριστοπούλου. 

Μείνετε συντονισμένοι! Μείνετε ασφαλείς! 

 

Πληροφορίες: Forum Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης της Δ' ΔΔΕ Αθήνας

Επιμέλεια: Μαρία Χριστοπούλου

 

 "Όλες οι προσπάθειες στη διαπαιδαγώγηση θα είναι μάταιες, μέχρι να μάθετε τα παιδιά ν’ αγαπούν τα πουλιά, τα λιβάδια και τα λουλούδια."

ανώνυμος