Εκπαιδευτική επίσκεψη της περιβαλλοντικής ομάδας στο ΚΠΕ Καρπενησίου

(28 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2019)

Τρεις μέρες γεμάτες μοναδικές εμπειρίες μέσα από δραστηριότητες, άψογα σχεδιασμένες από την παιδαγωγική ομάδα του ΚΠΕ Καρπενησίου.

Ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί και μετά από μια σύντομη στάση, φτάσαμε στο μνημείο της μάχης των Θερμοπυλών και ξεναγηθήκαμε στις φηφιακές εφαρμογές του Κέντρου Ενημέρωσης Θερμοπύλων. Στο ιστορικό αυτό σημείο, κάναμε πικ-νικ με όλα τα καλά από μοσχοβολιστά μαμαδίστικα τάπερ!

Γύρω στις 3.30, φτάσαμε στο χιονισμένο αλλά ηλιόλουστο Καρπενήσι όπου μας περίμενε ο κ. Παναγιώτης από το ΚΠΕ για τις πρώτες μας δραστηριότητες και φυσικά ...χιονοπόλεμο. Ξεκινώντας από το μονότοξο πέτρινο γεφύρι, δεν μπορέσαμε να φτάσουμε στο πεδίο του Κεφαλόβρυσου γιατί είχε πολύ χιόνι και ακολουθήσαμε το μονοπάτι στο δάσος που μας οδήγησε στην απέναντι πλευρά. Εκεί αποχαιρετήσαμε τον κ. Παναγιώτη και κατευθυνθήκαμε προς το ξενοδοχείο μας. Τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια και πήγαμε για δείπνο όπου μια έκπληξη μας περίμενε: η τούρτα γενεθλίων του Ιάσονα και της Νεφέλης! Η μέρα μας έκλεισε στο σαλόνι του ξενοδοχείου με «τα ψηλά βουνά» του Ζαχαρία Παπαντωνίου.

Τη δεύτερη μέρα, βρεθήκαμε στο Παλαιό Μικρό Χωριό με την κ. Κυριακή και τον καφεκόκκινο γατούλη που ονομάσαμε Σπίθα 6ο. Μπήκαμε μέσα στο δάσος με τα έλατα, μάθαμε πολλά γι’ αυτά και φτάσαμε στο μνημείο των εθνομαρτύρων που σκότωσαν οι Γερμανοί την παραμονή Χριστουγέννων του ‘42. Στη συνέχεια, φτάσαμε στην πηγή του Μάρκου Μπότσαρη, όπου έπλυναν το νεκρό σώμα του μετά τη μάχη του Κεφαλόβρυσου. Επιστρέφοντας στο Παλαιό Μικρό Χωριό, επισκεφτήκαμε το ιστορικό και λαογραφικό μουσείο του χωριού με πλούσια εκθέματα. Τσιμπήσαμε κάτι και συνεχίσαμε για την Ι. Μ. Προυσσιώτισσας. Περάσαμε από τα Διπόταμα και τα Πατήματα της Παναγίας. Στο μοναστήρι, είχαμε την ευλογία να μας μιλήσουν για την ιστορία και τα θαύματα της εικόνας της Παναγίας της Προυσσιώτισσας, ενώ επισκεφτήκαμε, εκτός από τον ναό, το αγίασμα και το σκευοφυλάκιο με σημαντικά κειμήλια. Επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο, ίσα που προλάβαμε να βάλουμε τα πιο ζεστά μας ρούχα, παπούτσια, σκούφους και γάντια και ήρθε ο κ. Παναγιώτης για να πάμε για αστροπαρατήρηση. Οι συνθήκες ήταν ιδανικές και ...απογειωθήκαμε! Νιώσαμε να πιάνουμε τα αστέρια! Μ’ αυτές τις εικόνες κλείσαμε τη μέρα μας.

Την τελευταία μέρα και ενώ νομίζαμε ότι τα έχουμε κάνει όλα, ο κ. Παναγιώτης μας πήγε στους Γοργιανάδες και εκεί ανακαλύψαμε τις δυνάμεις μας, τη γενναιότητα και την αλληλεγγύη που κρύβουμε μέσα μας, περπατώντας σε μονοπάτια δίπλα σε τρεχούμενα νερά, μέσα σε έλατα, πλατάνια και υπέροχες μυρωδιές! Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε στους Κορυσχάδες, όπου βρίσκεται το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης, ένα ακόμα ιστορικό σημείο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.

Τα λόγια είναι φτωχά για να περιγράψουν τις εμπειρίες μας! Πάρτε μια γεύση μέσα από τις φωτογραφίες.

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Μανώλη, την κ. Κυριακή και τον κ. Παναγιώτη που μας γνώρισαν τα ψηλά βουνά και τα μυστικά τους!

"Όλες οι προσπάθειες στη διαπαιδαγώγηση θα είναι μάταιες, μέχρι να μάθετε τα παιδιά ν’ αγαπούν τα πουλιά, τα λιβάδια και τα λουλούδια."