Επίσκεψη της Περιβ/κής ομάδας στον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας

Την Παρασκευή 19 Απριλίου 2019, η περιβαλλοντική ομάδα επισκέφθηκε τον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας. Αψηφώντας το κρύο, ντυθήκαμε καλά και πήραμε για άλλη μια φορά τα βουνά!

Φτάσαμε γύρω στις 10 το πρωί στη βάση του τελεφερίκ της Πάρνηθας όπου μας περίμενε η κ. Γεωργία, ξεναγός από τον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας. Επισκεφθήκαμε κατ’ αρχάς το μικρό μουσείο Πάρνηθας. Εκεί μάθαμε την ιστορία της Πάρνηθας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, τη σημασία της για το κλίμα του Λεκανοπεδίου και τη σημαντική βιοποικιλότητα που τη χαρακτηρίζει. Στη συνέχεια, μπήκαμε στο τελεφερίκ και ανεβήκαμε ψηλότερα. Η θέα μαγευτική! Αλλά όταν φτάσαμε, το κρύο ήταν τσουχτερό! Ευτυχώς, η βροχή μας είδε και φοβήθηκε και μετά την πρώτη ψιχάλα υποχώρησε. Επισκεφθήκαμε, πρώτα, την καμένη (2007) περιοχή. Τότε κάηκαν 36 χιλ. στρέμματα ελατόδασος και 15 χιλ. στρέμματα πευκόδασος και εκεί συναντήσαμε τώρα χαμηλή βλάστηση και κορμοδέματα και κλαδοπλέγματα για αντιπλημμυρική προστασία. Στο καμένο ελατόδασος έχει γίνει αναδάσωση από το φυτώριο του Εθνικού Δρυμού - το οποίο επίσης επισκεφθήκαμε- και τα ελατάκια είναι τώρα 13 ετών και έχουν ύψος 50 εκ. Αντίστοιχα, μετά 11 χρόνια το πευκοδάσος έχει αναπτυχθεί.

Στη συνέχεια, πήγαμε στο δάσος που δεν έχει καεί. Και μπήκαμε μέσα. Και περπατήσαμε. Και είδαμε. Και μυρίσαμε. Και νιώσαμε... τη ζωή σε όλο της το μεγαλείο!

Μέσα από ένα όμορφο δασικό μονοπάτι, καταλήξαμε σε υψόμετρο 1.161μ. στο καταφύγιο Μπάφι όπου απολαύσαμε τη θέα και το φιλόξενο χώρο του που φτιάχτηκε το 1937.

Περισσότερες πληροφορίες για τον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας.

"Όλες οι προσπάθειες στη διαπαιδαγώγηση θα είναι μάταιες, μέχρι να μάθετε τα παιδιά ν’ αγαπούν τα πουλιά, τα λιβάδια και τα λουλούδια."