Επίσκεψη στο ΕΚΕΦΕ "ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ"

   Τη Δευτέρα στις 11/12/2017 οι μαθητές του Γ3 με συνοδούς καθηγητές τη κ. Χριστοπούλου και το κ. Τεφάνη, επισκέφθηκαν το Ε.Κ.Ε.Φ.Ε "ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ" στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιεί το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος με τίτλο "Βάσεις Δεδομένων, Βάσεις για μια καλύτερη ζωή" που απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου.

   Σκοπός του προγράμματος είναι να αντιληφθούν οι μαθητές το τεράστιο όγκο δεδομένων που απαιτούν διαχείριση είτε σε ατομικό είτε σε κρατικό ακόμα και παγκόσμιο επίπεδο και σε διάφορα πεδία ενδιαφέροντος και εκμετάλευσής τους. Να μάθουν ότι η αποθήκευση, η οργάνωση και η διαχείριση των δεδομένων γίνεται με Βάσεις Δεδομένων. Επίσης να μάθουν τι σημαίνει ο επιστημονικός όρος Big Data, τι αφορά και να πληροφορηθούν για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Big Data Europe που συμμετέχει και η Ελλάδα.

   Σημαντικός διδακτικός στόχος υπήρξε να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι η αναζήτηση ανάμεσα στα αποθηκευμένα δεδομένα είναι το σημαντικότερο ζητούμενο από ένα σύστημα διαχείρισης δεδομένων.

  Μέσα από ένα καταπληκτικά σχεδιασμένο μάθημα από το Μουσειο-παιδαγωγό κ. Χριστόφορο Φουστέρη με ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις και τεχνικές, οι μαθητές με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο ανακάλυψαν και κατέκτησαν τις σχετικές γνώσεις.
   Ήταν ένα μάθημα-διασκέδαση, που συμμετείχαν ενεργά όλοι οι μαθητές, μέσα από δύο "αντίπαλες" ομάδες. Οι συνοδοί καθηγητές εντυπωσιάστηκαν από την ευρηματικότητα των τεχνικών και τον υψηλό βαθμό ενεργοποίησης και συμμετοχής των μαθητών.

   Αρχικά οι μαθητές κλήθηκαν εντός δέκα λεπτών να διαβάσουν σε αναρτημένες στους τοίχους αφίσες, την εξέλιξη της αποθήκευσης και διαχείρισης των δεδομένων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και ...αύριο.

   Η πρώτη εκπαιδευτική δράση αφορούσε την αναζήτηση βιβλίων σε μια βιβλιοθήκη: Αρχικά με βάση τον τίτλο και μετά την ολοκλήρωσή της (όπου "ταλαιπωρήθηκαν και ξεστραβώθηκαν" τα  παιδιά), ακολούθησε δεύτερη αναζήτηση με βάση τη κωδικοποίηση DEWΕY που αποτελεί ένα σύγχρονο σύστημα αρχειοθέτησης βιβλίων για τη γρήγορη αναζήτησή τους σε μια βιβλιοθήκη.

   Στη συνέχεια σχηματίστηκαν δύο ομάδες, με ένα αρχηγό η κάθε μία και έπαιξαν ένα παιχνίδι γνώσεων με ερωτήσεις. Σε άλλο σημείο κλήθηκαν  δύο ομάδες "των πέντε αστυνομικών-μαθητών" να εξιχνιάσουν και να βρουν τον κλέφτη από μια λίστα πιθανών υπόπτων για μια κλοπή που έγινε στη περιοχή τους με βάση μια περιγραφή του συμβάντος και διάφορα ευρήματα. 

   Επίσης, στα πλαίσια της εύρεσης του κλέφτη, χρειάστηκε να ταξινομηθούν οι ύποπτοι κατά ύψος με βάση αλγόριθμο που επινόησαν, διατύπωσαν και εφάρμοσαν οι ίδιοι οι μαθητές! (σσ: Συγχαρητήρια!!!)

   Η τελευταία ώρα, ήταν και η πιο διασκεδαστική και παιγνιώδης: Όλοι οι μαθητές ανά δύο (και οι καθηγητές) έπαιξαν μεταξύ τους ένα σετ πινγκ-πονγκ, κινώντας τη ρακέτα τους με τη σκέψη τους την οποία διάβαζε ένα αισθητήρας-στεφάνι που τοποθετήθηκε στο κεφάλι τους.

   Δείτε το σχετικό βίντεο με το παιχνίδι των μαθητών.

       

         

 

 "Όλες οι προσπάθειες στη διαπαιδαγώγηση θα είναι μάταιες, μέχρι να μάθετε τα παιδιά ν’ αγαπούν τα πουλιά, τα λιβάδια και τα λουλούδια."

ανώνυμος